زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترافیک روزانه ، یک شر ضروری است که می تواند حتی صبورترین افراد را در میان ما تبدیل به فردی پرخاشگر ، آشفتگی ناشی از خستگی . ازدحام ترافیک یک مشکل جهانی است که به نظر می رسد شهرهای سراسر جهان را گرفتار کرده و زمان گرانبها، سوخت و سلامت عقل را هدر می دهد. اما اگر بتوانید از بن بست پیشی بگیرید و با احساس آرامش، و خاطر جمع به مقصد برسید، چطور ؟ تصور کنید که از کنار چراغ‌های تقرمز و موانع جاده عبور می‌کنید، در حالی که مسافران شما در حجم عظیمی از یکجاماندن و دود گیر کرده‌اند. با استراتژی‌های مناسب و دانش فنی ، می‌توانید بر ترافیک غلبه کنید و کنترل روزمره خود را به دست بگیرید. در این پست، ۱۰ ترفند زیرکانه را نشان خواهیم داد که به شما کمک می کند حتی در شلوغ ترین جاده ها حرکت کنید

 

سرخوردگی ترافیک

عذاب گیر افتادن در ترافیک یک نا امیدی جهانی است که از مرزها، فرهنگ ها و مناطق زمانی فراتر می رود. احساس درماندگی در طول بزرگراه، تماشای دقایق با سرعت یخبندان، کافی است تا حتی صبورترین روح ها را به جنون بکشاند. ترمز و کلاچ گیری مداوم، جریان بی پایان چراغ های ترمز، و صدای ناهنجار بوق های بوق، همگی با هم ترکیب می شوند تا حسی از عذاب انگیزی و تحریک پذیری ایجاد کنند. و بدتر از آن، به نظر می رسد مهم نیست که چقدر زود حرکت می کنید یا کدام مسیر را انتخاب می کنید، همیشه در همان ترافیک قدیمی گیر کرده اید. گویی کائنات علیه شما توطئه کرده است تا اطمینان حاصل کند که شما دیر به محل مورد نظرتان برسید، در ادامه راهکار هایی را به شما میگویم که تا حد زیادی شمارا از این حس نجات دهیم

 

 

در زمان مناسب خارج شوید

سوال قدیمی: چه زمانی از خانه خارج شوید تا در ترافیک گیر نکنید ؟ . این معضلی است که ده‌ها سال است که مسافران را درگیر کرده است و می‌تواند بین رسیدن به موقع سر کار و نوشیدن قهوه در دریایی از چراغ‌های ترمز تفاوت ایجاد کند. کلید پیشی گرفتن از ترافیک در زمان بندی نهفته است، و ترفند شماره ۱ همه چیز در مورد خروج در زمان مناسب است. با برخورد به جاده در ساعات کم پیک، می توانید از هرج و مرج دور شوید و به راحتی به مقصد خود برسید. اما این تایم خوب دقیقا چه زمانی است؟ برای اکثر شهرها، این پنجره ۱۰-۱۵ دقیقه ای درست قبل یا بعد از ساعت شلوغی سنتی است. خروج در ساعت ۶:۳۰ صبح به جای ۷:۰۰ صبح، یا حرکت در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به جای ۵:۰۰ بعد از ظهر، می تواند تفاوت زیادی در زمان رفت و آمد شما ایجاد کند. نیم ساعت زود خارج شدن شمارا از چندین ساعت ترافیک نجات میدهد با انجام این کار، از حجم انبوه ترافیک جلوگیری می کنید و به راحتی در تقاطع ها حرکت میکنید . اگر وقت شما این اجازه را به شما میدهد و محدودیت زمانی زیادی ندارید از این نیم ساعت ها استفاده کنید تا از اوج شلوغی دور بمانید .

در جاده ای که کمتر سفر کرده اید بروید

اینجا ضرب المثل قدیمی “جاده ای که کمتر سفر کرده است” معنای کاملاً جدیدی پیدا می کند. به ضرب و شتم ترافیک در حالی که دنبال کردن گله و چسبیدن به جاده های اصلی وسوسه انگیز است، انجام این کار اغلب منجر به ازدحام و ناامیدی می شود. با انحراف از مسیر نامناسب، می‌توانید دقایق باارزشی را از مسیر رفت و آمد خود حذف کنید و به طور کلی از انسداد جلوگیری کنید.

ما در مورد گم شدن در برخی از جنگل های روستایی یا انتخاب یک مسیر خوش منظره که یک ساعت اضافی به سفر شما اضافه می کند صحبت نمی کنیم. ما در مورد استفاده از GPS قابل اعتماد یا برنامه نقشه خوب برای یافتن مسیرهای جایگزینی صحبت می کنیم که ممکن است برای توده ها شناخته شده نباشند. این جاده‌ها ممکن است کمتر سفر شوند، اما همچنان می‌توانند شما را به جایی که باید بروید  اغلب سریع‌تر و با استرس کمتر اتفاق بیوفتد .

مسیر یاب هایی مانند : google map ، نشان و بلد 

ترفند شماره سه : اجتناب از مناطق مدرسه و مناطق ساخت و ساز

معمای منطقه مدرسه و منطقه ساخت و ساز  دو تا از بدنام ترین تله های ترافیکی که می توانند شما را تغییر دهند. رفت و آمد روزانه به یک کابوس بی پایان. این مناطق به دلیل کاهش سرعت ترافیک بدنام هستند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. مناطق مدرسه اغلب مملو از عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و اتوبوس‌ها هستند که همگی برای فضایی در جاده رقابت می‌کنند، در حالی که مناطق ساخت‌وساز هزارتویی از مسیرهای انحرافی، بسته شدن خطوط و مخروط‌های ترافیکی است. در نتیجه طوفانی کامل از ازدحام، و زمان تلف شده حاصل عبور از این مناطق است.

با دوری از این مناطق، می توانید از هرج و مرج ترافیک دور شوید و دقایقی ارزشمند خود را تلف نکنید . در ساعات شلوغی از مناطق مدرسه دور بزنید و مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا از مناطق ساخت و ساز دور شوید. و اگر نمی توانید به طور کلی از آنها اجتناب کنید، سعی کنید زمان سفر خود را با یک حرکت نسبی بین ساعات شلوغی صبح و بعدازظهر هماهنگ کنید. با کمی برنامه ریزی و خلاقیت، می توانید از بن بست ترافیک پیشی بگیرید و با آرامش، خونسردی و جمع به مقصد برسید.


روش های جایگزین حمل و نقل را در نظر بگیرید

مشکل روزانه نشستن در ترافیک به جایی نمی رسد . این یک تجربه خسته‌کننده است که می‌تواند حتی صبورترین رانندگان را نیز حساس کند که در حال از دست دادن تمرکز و کنترل ذهن خود هستند . اما اگر بتوانید از این بند رها شوید و با احساس سرزندگی و انرژی به مقصد برسید چه؟ پاسخ در بررسی روش های جایگزین حمل و نقل نهفته است. رها کردن ماشین و کاوش در گزینه های دیگر می تواند یک تغییر بازی برای رفت و آمد روزانه شما باشد. خواه سوار بر دوچرخه، سوار شدن به اتوبوس یا مترو ، یا حتی پیاده روی ساده ، راه‌های زیادی برای رسیدن از نقطه A به نقطه B بدون گیر کردن در ترافیک وجود دارد. و مزایا به همین جا ختم نمی شود شما با اینکار همچنین سهم خود را برای حفظ محیط زیست انجام خواهید داد، در هزینه سوخت و پارکینگ صرفه جویی می کنید و کمی ورزش می کنید. پس به جای راه انداختن ماشینتان و حرکت تک سر نشینه به فکر راه بهتر و سریع تری برای رسیدن به مکان مورد نظرتان باشید .

 

جهت مطالعه بیشتر : همه چیز درباره استخراج بیت کوین + روش ها و فرایند

استراحت کنید و از خستگی جلوگیری کنید

با گذشتن دقایق در ترافیک ، بدن شما شروع به احساس فشار ناشی از قرار گرفتن در یک فضای محدود می کند و ذهن شما شروع به سرگردانی به تمام کارهایی می کند که به جای نشستن در ترافیک می توانید انجام دهید. خستگی راننده یک مسئله جدی است و فقط احساس خستگی نیست. این می تواند قضاوت شما را مختل کند شمارا پرخاشگر میکند، زمان واکنش شما را کاهش دهد و حتی منجر به تصادف میشود. با استراحت های منظم، می توانید ذهن و بدن خود را تازه کنید، و شما را به راننده ای ایمن تر و هوشیارتر تبدیل کنید.

از سیگنال های ترافیکی به نفع خود استفاده کنید

با توجه به الگوهای علائم راهنمایی و رانندگی، می‌توانید زمان تغییر چراغ‌ها را پیش‌بینی کنید و بر اساس آن موقعیت خود را پیدا کنید. این به ویژه هنگامی مفید است که به یک تقاطع شلوغ یا یک جاده با چندین چراغ متوالی نزدیک می شوید. با زمان‌بندی مناسب برای نزدیک شدن، می‌توانید از طریق یک موج سبز از تقاطع عبور کنید، و از ناامیدی ناشی از ترمزگیری و خستگی ناشی از گیر کردن در چراغ قرمز اجتناب کنید. همه چیز در مورد ایجاد حس ریتم و جریان و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی به نفع خود است. با کمی تمرین، مانند یک حرفه ای در خیابان های شهر می چرخید و ترافیک را پشت سر می گذارید.

حرف آخر :

طعم شیرین پیروزی بر ازدحام ترافیک با ترفند ها و نکات زیرکانه که اکنون به آن دسترسی دارید، در کمترین زمان از قفل عبور کرده و با احساس آرامش، خونسردی و جمع به مقصد خواهید رسید. دیگر خبری از ساعت‌های نا امیدکننده‌ای که در ترافیک گیر کرده‌اند، دیگر از قرار ملاقات‌های از دست رفته و زمان تلف‌کرده خبری نیست. با گنجاندن این استراتژی های هوشمندانه در رفت و آمد روزانه خود، از ترافیک پیشی گرفته و کنترل روز خود را دوباره به دست خواهید گرفت.

تیم تحریریه لینکو

تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان می‌پردازد. اعضای تیم تحریریه لینکو با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌های گسترده در زمینه‌های مختلف، مقالات، راهنماها، و محتواهای تخصصی را ایجاد می‌کنند تا مخاطبان را در موضوعات متنوعی چون فناوری، علوم، سفر، آموزش، بهداشت، و موارد دیگر توانمند کنند. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است.

مطالب پیشنهادی

+ هیچ نظری وجود ندارد

خودتان را اضافه کنید