زمان مطالعه: 25 دقیقه
در این مقاله اطلاعاتی پیرامون تاریخچه و فعالیت های شرکت بزرگ مایکروسافت ارائه شد. این شرکت چند ملیتی – آمریکایی یک شرکت فناور در زمینه تولید انواع نرم افزار، ارائه خدمات و صدور مجوز ، تولید لپ تاپ و لوازم جانبی است.  خدمات مایکروسافت به اندازه ای گستره اند که هر فردی در طول زندگی خود حداقل یکبار  از آن ها برای انجام کارهایش استفاده کرده است. معروف ترین محصولات این شرکت  شامل مجموعه‌  نرم افزاری آفیس، سیستم عامل ویندوز، مرورگرهای وب، فضای ابری، سیستم های مدیریت بیزینس، انواع لپ تاپ و نوت بوک مایکروسافت، انواع لوازم جانبی کامپیوتر و کنسول بازی و…. هستند. این شرکت فناور که توسط بیل گیتس و پنل آلن  در سال ۱۹۷۵ بنیان گذاری شده است هم اکنون یکی از پردرآمدترین شرکت های جهان است و ارزش سهام آن به بیش از  ۶۰ میلیارد دلار می رسد. این شرکت بزرگ در سال های فعالیت خود پیوسته در حال پیشرفت بوده است و هم اکنون از رقیبان اصلی گوگل و اپل به حساب می آید.

مایکروسافت Microsoft شرکتی چند ملیتی در زمینه فناوری رایانه و لوازم جانبی کامپیوتر است که در سال ۱۹۷۵ در البوکرکی آمریکا بنیان گذاری شد. این شرکت بزرگ که توسط بیل گیتس و پن آلن با شعار « یک رایانه روی هر میز درهرخانه » تاسیس شد، اکنون یکی از سه شرکت پردرآمد جهان است. طبق آمارها ارزش مایکروسافت در سال ۲۰۱۰  رقم یک تریلیون دلار را پشت سر گذاشت تا این شرکت در کنار اپل و آمازون ثروتمندترین شرکت های فناوری محور جهان باشند. فعالیت های مایکروسافت را می توان در زمینه های  طراحی، توسعه و ساخت محصولات نرم افزاری، صدور مجوز، پشتیبانی و خدمات نرم‌افزاری برای وسایل کامپیوتری و تولید  کامپیوتر، لپ تاپ، لوازم جانبی کامپیوتر و کنسول بازی طبقه بندی کرد.  مجموعه مایکروسافت آفیس، سیستم عامل اندروید، مرورگرهای Edge و Big و لپ تاپ های سرفیس از محبوب ترین و نام آشناترین  محصولات این شرکت به شمار می روند. در ادامه اطلاعات بیشتری پیرامون تاریخچه این شرکت و محصولات و خدمات متنوع آن ارائه می شود.

 

معرفی شرکت مایکروسافت

همانطور که اشاره شد، شرکت مایکروسافت یک غول فناوری محور چند ملیتی است که در زمینه طراحی و ساخت نرم افزار، لوازم الکترونیکی و خدمات مربوط به آن ها فعالیت می کند. این شرکت بزرگ در سال ۱۹۷۵ درالبوکرکی تاسیس شد و دفتر اصلی آن هم اکنون در واشنگتن، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. شناخته شده‌ترین محصولات نرم‌افزاری شرکت مایکروسافت  شامل سیستم عامل ویندوز، مجموعه مایکروسافت آفیس Microsoft Office و مرورگرهای وب Internet Explorer و Edge هستند. بنیانگذاران مایکروسافت  بیل گیتس و پنل آلن هستند.

ترجمه مایکروسافت در زبان فارسی حوزه فعالیت و اهداف این شرکت را مشخص می کند.  کلمه Microsoft از ترکیب دو لغت  software  و «Micro» تشکیل  شده است. واژه «Micro» در حقیقت به عبارت «Micro Computers» به معنی میکرو کامپیوترها یا همان ریز کامپیوترها و واژه «Soft» به واژه «Software» به معنی نرم‌افزار اشاره دارد؛ بنابراین واژه «Microsoft» به معنای نرم‌افزارهای ریز کامپیوترها است که به حوزه اصلی و منشا فعالیت این شرکت اشاره دارد. پر فروش‌ترین محصولات مایکروسافت شامل  ویندوز (Microsoft Windows) و مایکروسافت آفیس (Microsoft Office)  و مرورگر Bing هستند. مایکروسافت با درآمد سالیانهٔ ۴۴٫۲۸ میلیارد دلار و ۷۶۰۰۰ کارمند در ۱۰۲ کشور به یک شرکت شناخته شده در سراسر جهان تبدیل شده است.

بررسی تاریخچه شرکت مایکروسافت

تاریخچهٔ مایکروسافت را باید از چهارم آوریل ۱۹۷۵ میلادی پیگیری کنیم؛  یعنی زمانی که این شرکت فناوری  توسط بیل گیتس و پل آلن در آلبوکرکی تأسیس شد. فعالیت این شرکت با تمرکز بر تولید نرم‌افزار برای سیستم‌ها و شرکت‌های مختلف شروع شد. به نظر می رسد علت اصلی تصمیم بنیان‌گذاران مایکروسافت برای فعالیت در حوزه تولید  نرم‌افزارهای کامپیوتر به  دو سال قبل یعنی سال  ۱۹۷۲ و تولید اولین  ریزکامپیوتر جهان یعنی «آلتیر ۸۸» (Altair 8800) بر می گردد. در آن زمان  آلن به بیل گیتس پیشنهاد داده بود که  یک مفسر بیسیک برای ریز کامپیوتر برنامه‌نویسی کند.

نام Microsoft Corporation در تاریخ  ۲۵ ژوئن ۱۹۸۱ توسط بیل گیتس برای این شرکت برگزیده شد. این شرکت فناور در سال ۱۹۸۰ نسخه‌ای اختصاصی  سیستم‌عامل یونیکس را با نام  زنیکس (Zenix) ارائه کرد.  پس از انتشار این سیستم عامل، مایکروسافت با  IBM قراردادی منعقد کرد و اجازه پیاده سازی سیستم‌عامل CP/M مایکروسافت را بر روی  کامپیوتر تولیدی همین شرکت یعنی  IBM personal computer، دریافت کرد.

مایکروسافت حدود یک سال بعد و در اواسط دهه ۱۹۸۰ نسخه تجاری سیستم عامل MS-Dos را منتشر کرد و پس از آن با انتشار ویندوز گام دیگری در مسیر پیشرفت برداشت. همزمان با عرضه اولیه عمومی (IPO) در سال ۱۹۸۶ و افزایش قیمت سهام مایکروسافت بسیاری از کارمندان این مجموعه میلیونر شدند و بیل گیتس هم تبدیل به یک میلیاردر شد. در سال های بعد این شرکت فعالیت های فناورانه خود را ادامه داد و محصولات و خدمات متنوعی را به لیست فروش خود اضافه کرد و هم اکنون از پر درآمدترین شرکت های جهان است.

بیوگرافی بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت

بیل هنری گیتس سوم  «Bill Gates»  کارآفرین، ابر سرمایه دار جهان و موسس مایکروسافت در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵در شهر سیاتل ایالت متحده آمریکا متولد شد. او یک برنامه نویس توانمند، مدیر ارشد اجرایی و بازرگان شناخته شده درایالت متحده است. بیل گیتس در خانواده ای ثروتمند با پیشینه ای قوی از روابط تجاری و اجتماعی به دنیا آمد و کودکی و نوجوانی اش را همراه  با دو خواهرش در سیاتل واشنگتن پشت سر گذاشت.  پدر پدربزرگ بیل گیتس شهردار و نماینده مجلس ایالتی بود همچنین، پدربزرگش معاون رئیس کل بانک ملی و پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری مشهور در سیاتل و واشنگتن بود. مادرش ماری ماکسول هم  معلم وعضو هیئت مدیره یونایتد وی اینترنشنال بود. بیل گیتس مدرسه لیک‌ساید مشغول به تحصیل شد و در ۱۳ سالگی به استعداد و علاقه خود به پروانه نویسی کامپیوتر پی برد.

او در ابتدا  برنامه‌نویسی را با زبان «BASIC» آغاز کرد. علی رغم اینکه پدر و مادر بیل در ابتدا او را از رشته کامپیوتر منع می کردند، علاقه او به این رشته هر روز بیشتر میشد تا جایی که خانواده اش هم برای ادامه تحصیل او در رشته کامپیوتر موافقت کردند.  مدرسه‌ای که بیل گیتس در آن تحصیل می کرد زمینه آشنایی او با  چند تن از مدیران اصلی مایکروسافت از جمله پل آلن را فراهم نمود‌ و دوستی این چند نفر آغازگر ماجراجویی آن ها در دنیای برنامه نویسی و پایه گذاری یک غول فناوری محور به نام مایکروسافت بود. بیل گیتس در سال ۱۹۷۳ زمانیکه که ۱۸ سال داشت با تشویق پدرش وارد دانشگاه هاروارد شود. تحصیل در دانشگاه هاروارد زمینه آشنایی بیل گیتس با  استیو بالمر را فراهم آورد. این دو بعد ها با همکاری هم شرکت مایکروسافت را سرپا کردند.

بیل در دانشگاه توانست اولین نسخه از زبان برنامه‌ نویسی بیسیک را برای  میکرو کامپیوتر بنویسد. با وجود این موفقیت بیل دو سال بعد دانشگاه را رها کرد و سرانجام در سال ۱۹۷۵ با تأسیس مایکروسافت با مشارکت پل آلن فصل تازه ای از زندگی خود را رقم زد. بیل گیتس پس از تأسیس مایکروسافت به مدت ۲۵ سال به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت کرد. او تا سال ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بود و تا سال ۲۰۲۰ هم به عنوان ریاست هیئت مدیرها این شرکت فعالیت کرد. او که هم اکنون از سرمایه داران اصلی مایکروسافت است با  تخمین دارایی خالص ۱۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به عنوان پنجمین فرد ثروتمند جهان دست یافت‌.

مهمترین خدمات مایکروسافت کدامند؟

مایکروسافت طیف گسترده ای از خدمات و محصولات سخت افزاری و نرم افزاری را  عرضه می کند. زمینه اصلی فعالیت این شرکت بزرگ طراحی، تولید توسعه، پشتیبانی و ارائهٔ خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه ای است. شرکت مایکروسافت علاوه بر سیستم عامل ویندوز، مجموعه ی نرم افزاری آفیس، خدمات ابری خود را در سه دسته  خدمات نرم‌افزاری (SaaS)، پلتفرمی (PaaS) و زیرساختی (IaaS) ارائه می‌دهد. برخی از خدمات و نرم افزارهای ارائه شده توسط مایکروسافت در ادامه معرفی می شوند.

مایکروسافت آفیس

Microsoft Office یک مجموعه  از نرم افزارهای کاربردی است که  طیف گسترده ای از خدمات نرم افزاری را ارائه میدهد. این مجموعه نرم افزاری در نسخه‌های قابل استفاده برای ویندوز و سیستم عامل های موبایلی اندروید و ios عرضه می‌شود.

بسته نرم‌افزاری آفیس  شامل یازده نرم افزار قدرتمند است  که معمولا برای انجام کارهای اداری، مدیریت داده ها،  آموزش  و حسابرسی مورد استفاده قرار می گیرند.   مایکروسافت آفیس اولین بار در  سال ۱۹۸۹ و منتشر شد و در آن زمان تنها  برای سیستم عامل مک قابل استفاده بود اما یک سال بعد نسخه ی قابل استفاده برای ویندوز هم منتشر شد و در حال حاضر این نرم افزار نه تنها برای سیستم عامل ویندوزی بلکه برای سیستم عامل های اندروید و iOS هم قابل نصب است‌. هر یک از یازده نرم افزار ارائه شده در این مجموعه کاربرد ویژه ای دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

وان نوت مایکروسافت microsoft onenote 

نرم افزار مایکروسافت وان نوت onenote  یکی از اعضای مجموعه آفیس و نرم افزار ی کاربردی جهت مدیریت پروژه و برنامه ریزی شخصی است.  از این نرم افزار می توان برای  ذخیره سازی امن اطلاعات شخصی از جمله  شماره ها، حساب ها، برنامه های روزانه و…. استفاده کرد. همچنین، مدیران ادارات از این مجموعه برای برنامه ریزی کاری و نظم بخشی به فعالیت کارمندان استفاده می کنند. استفاده  این نرم افزار رایگان است و میتوان آن را  به صورت جداگانه از دیگر نرم افزارهای آفیس دانلود و نصب کرد.

مایکروسافت پابلیشر microsoft publisher

نرم افزار مایکروسافت پابلیشر publisher یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی مجموعه آفیس است که در حوزه چاپ و نشر مورد استفاده قرار می گیرد.  این نرم افزار به نرم افزار ورد شباهت زیادی دارد ولی از آن برای امور چاپی مانند ایجاد  پوستر،  بروشور، جلد دفتر و موارد مشابه استفاده می شود  دانلود مایکروسافت پابلیشر هم بصورت مجزا از دیگر نرم افزارهای مجموعه آفیس امکان پذیر است.

مایکروسافت تیمز microsoft teams

در پاسخ به این سوال که مایکروسافت تیمز چیست ؟ باید بگوییم مایکروسافت تیمز یک نرم افزار ارتباطی سازمانی است که معمولا برای ارتباط افراد در مجموعه های که به صورت گروهی فعالیت می کنند مانند سازمان ها، کسب و کارهای کوچک، مجموعه های آموزشی و… مورد استفاده قرار می گیرد. امکانات متنوع و ابزارهای کاربردی این  نرم افزار امکان مدیریت فعالیت های مربوط به کسب و کار را برای انواع سازمان های کوچک و بزرگ فراهم کرده است. تیمز انواع ابزارهای ارتباطی و پیام‌رسانی را شامل می شود و دارای قابلیت چت ویدئویی و متنی است.ایده ساخت  مایکروسافت تیمز در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت یعنی زمانیکه مالکان مایکروسافت تصمیم گرفتند به جای  خرید اسلک، خودشان سرویس مشابهی را برای مدیریت کسب و کارشان تولید کنند. در حال حاضر این نرم افزار توسط شرکت ها و ادارات مختلف و به منظور ساماندهی به ارتباطات گروهی  مورد استفاده قرار می گیرد.

مایکروسافت ورد microsoft word

نرم افزار ورد یکی از پرکاربردترین  نرم افزار های مجموعه آفیس است که اکثر افراد با فضای آن آشنایی دارند. این نرم افزار دارای یک فضای کاربری ساده و کاربر پسند است و در عین حال  امکانات و ابزارهای  پیشرفته و متنوعی برای تایپ و ویرایش در اختیار کاربران قرار میدهد. نرم  افزار مایکروسافت ورد در ابتدا مولتی تولز ورد نام داشت و در سال  ۱۹۸۳ برای سیستم های آی بی ام و زنیکس و همچنین سیستم عامل DOS منتشر شد.  در سال ۱۹۸۴ با تاسیس شرکت مایکروسافت این نرم افزار برای کامپیوتر های اپل و سیستم های مک نیز منتشر شد و بعد ها  نسخه های دیگر آن برای  سیستم عامل های دیگر نظیر  ویندوز و اندروید هم ارائه  شد.

مایکروسافت ورد یک سند نگار کاربر پسند و به روز است که تمام نیازهای کاربران را در زمینه تایپ برطرف می کند. این نرم افزارعلاوه بر توانایی بی نظیر در تایپ قابلیت پیدا کردن و تصحیح غلط های املائی و همچنین ترجمه متن را دارد. همچنین این نرم افزار سندنگار دارای قابلیت افزودن تصاویر،  اسناد، جداول و… در لابه برای متن را دارد.  به دلیل قابلیت های متنوع  نرم افزار ورد آفیس  در نگارش صفحات با چارچوب خاص تقریبا همه نامه های رسمی اکنون به کمک این نرم افزار تایپ می شوند.

 مایکروسافت اکسل microsoft excel

نرم افزار اکسل یا صفحه گسترده، Spreadsheet ، یک نرم افزار کاربردی برای ذخیره دیتاها و انجام محاسبات روی آن هاست. این نرم افزار به طور گسترده در سازمان ها، ادارات، مدارس و… مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار مایکروسافت اکسل با داشتن امکانات به صورت پویا قابلیت مدیریت اطلاعات یک سازمان را دارد. این نرم افزار دارای امکانات متنوعی برای محاسبه حقوق، محاسبه میزان درآمد، ترسیم نمودار پیشرفت و سایر محاسبات حسابداری است.

مایکروسافت اوت لوک microsoft outlook 

Microsoft Outlook  کارتابلی کامل و جامع برای مدیریت نامه ها، تماس ها و برنامه هاست. این نرم افزار هم به عنوان یک نرم افزار شخصی و هم به عنوان نرم افزار سازمانی کاربرد دارد. قابلیت اتصال ایمیل شخصی و سازمانی به Outlook، ایجاد یک تقویم شخصی برای برنامه ها و ملاقات های روزمره  از ویژگی های اصلی این نرم افزار هستند. Outlook همچنین در اتوماسیون اداری برای  تدوین تقویم کاری و    تعیین وظایف کاری کارکنان،  ایجاد دسترسی به داده ها  و.. کاربرد دارد.  دسترسی به ایمیل ها، تقویم کاری، یادداشت ها  و…. در  Outlook  به صورت آنلاین و یا آفلاین و از طریق کامپیوتر، تبلت و  موبایل امکان پذیر است.

مایکروسافت اکسس microsoft access

نرم افزار اکسس مایکروسافت یکی از دیگر نرم افزارهای مجموعه آفیس است که  اولین نسخه آن همزمان با مایکروسافت ویندوز در سال ۱۹۹۲ منتشر شد . این برنامه، یک دیتابیس ساده برای ذخیره سازی ایمن و منظم  اطلاعات است. اکسس مایکروسافت دارای یک فضای کاربری ساده است که امکان ذخیره سازی اطلاعات را برای شما فراهم می کند. دو سال بعد از انتشار اولیه اکسس یعنی سال ۱۹۹۴ ورژن بعدی این برنامه منتشر شد. هرچه از زمان تولد این برنامه می گذرد نسخه های کارآمدتر و کامل تری از آن منتشر می شود .که امکان ذخیره و طبقه بندی بهتر اطلاعات را برای افراد و ادارات فراهم می کند. در زمان‌هایی که به  ذخیره اطلاعات حجیم نیاز داریپ می توانید با دانلود مایکروسافت اکسس و نصب آن به راحتی داده های حجیم و پیچیده  را  ساماندهی و طبقه‌بندی کنید به هر صورت که بخواهید از این داده ها  استفاده کنید. طبقه بندی منظم، امکان دسترسی سریع و حتی ویرایش از ویژگی های مهم نرم افزار اکسس مایکروسافت هستند.

برنامه وان درایو مایکروسافت microsoft onedrive

اپلیکیشن وان درایو یک پلتفرم کاربردی برای ذخیره سازی ایمن اطلاعات در دستگاه‌های ویندوزی است که با ساماندهی و ذخیره اطلاعات در فضای ابری یا Cloud، دسترسی به آن ها را تسهیل می کند.  وقتی شما از وان درایو استفاده می کنید در واقع اطلاعات خود را در یک پلتفرم ابری  در فضای آنلاین نگه داری می کنید.  بدین ترتیب امکان دسترسی به فایل های شما روی دستگاه های مختلف وجود دارد بدون اینکه نگران حذف شدن آن ها باشید.  در واقع، چون دستگاه های مختلف می توانند به راحتی به این  فضای ذخیره‌سازی ابری مشترک متصل شوند می توانید از طریق دستگاه های مختلف به داده های خود دسترسی داشته باشید و به راحتی این داده ها را جابه جا کنید. بعلاوه، شما با  با دانلود برنامه وان درایو مایکروسافت می توانید به صورت پیوسته و بلادرنگ فایل‌ها را با  دوستان و همکاران خود  اشتراک‌گذاری کنید. همچنین می توانید  نسخه‌های مختلفی از داده های مهم را  در این فضای امن و دسترس پذیر نگهداری کنید.

مایکروسافت پاورپوینت microsoft powerpoint

نرم افزار پاورپوینت یک نرم افزار کاربردی اسلاید نگار است که امکانات و ابزارهای متنوعی برای ساخت و ویرایش اسلاید ارائه میدهد. این نرم افزار امکان تایپ، درج عکس، نمودار ، افزودن موسیقی و انیمیشن را دارد  و بیشتر توسط دانشجویان و اساتید برای توضیح مباحث درسی، مدیریت سخنرانی ها و کنفرانس های علمی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرویس ابری مایکروسافت (microsoft cloud)

مایکروسافت کلود مانند دیگر پلتفرم‌های ابری جهان از جمله  AWS آمازون و گوگل کلود، مجموعه‌ی وسیعی از ابزار‌های یکپارچه‌سازی خدمات و محصولات در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فضای ابری رایگان مایکروسافت دومین پلتفرم بزرگ مبتنی بر کلاد است که خدمات و امکانات متعددی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. آژور (Azure ) یا همان فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت  شامل مجموعه ای ابزارهای وابسته به کلود است که روی سرورهای ریموت اجرا می‌شوند و به بهبود امنیت و افزایش توان پردازشی کامپیوترها کمک می کنند.

این سرویس ها شامل یادگیری ماشینی، پایگاه داده‌، ابزارهای محاسبات و توسعه، دسکتاپ مجازی ویندوز، بلاک چین، ابزارهای تحلیلی و… هستند. شرکت ها می توانند از خدمات مایکروسافت کلود برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربر، شناسایی عناصر و اشیاء موجود در یک چشم‌انداز، استخراج متن از اسناد و…. استفاده کنند. از دیگر  کاربردی های این سرویس می توان به  قابلیت ذخیره‌سازی بکاپ‌ داده‌ روی سرورهای مایکروسافت، مدیریت دستگاه‌ های متصل اینترنت اشیاء و میزبانی وب و اپلیکیشن‌های موبایل اشاره کرد.

 

 

سرور مجازی رایگان مایکروسافت microsoft server

سرور مجازی مایکروسافت  (VPS) یک سرویس میزبانی شبیه به سرور اختصاصی است که  نیازی به سخت افزار ندارد و منابع کمتری دارد. سرور رایگان مایکروسافت در محیط ویندوز اجرا و به‌ کمک کنترل پنل مدیریت می‌شود. سرور مجازی مایکروسافت فقط با سیستم عامل ویندوز سازگار است و به گونه ای طراحی شده است که به صورت مداوم در پس زمینه اجرا شده و منابع را در اختیاز  رایانه های شبکه قرار می دهد .

سرور ویندوز قابلیت اجرای انواع سرویس‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی را دارد و می تواند با  منابع قدرتمند و پایدار میزبانی خود بارهای  پردازشی سنگین را مدیریت کند . این سرور به خصوص برای اجرای برنامه های مایکروسافت آفیس و سایر برنامه های مایکروسافت با سرعت و سازگاری بالا عمل می کند.  از آنجایی  که مدیریت سرورهای مجازی کار پیچیده‌ای نیست بیشتر شرکت‌هایی که برای مدیریت کسب و کار خود از ابزارهای  نرم‌افزاری مایکروسافت استفاده می کنند معمولاً از سرور مایکروسافت ویندوز استفاده می‌کنند.

مایکروسافت ۳۶۵

مایکروسافت ۳۶۵، یک بسته نرم افزاری است که در  در آگوست ۲۰۱۷  توسط این شرکت منتشر شد. این بسته نرم افزاری، مجموعه نرم افزاری آفیس۳۶۵،  نرم‌افزارهای ویندوز ۱۰ و ابزارهای Enterprise Mobility  + Security (EMS) بصورت یکپارچه در خود جای داده است.  از قابلیت‌های مهم این سرویس می توان به محافظت از  فایل‌های کاری و امکان دسترسی و مدیریت داده ها از راه دور با تلفن همراه و پاک کردن آن ها در مواقعی مانند گم شدن یا سرقت دستگاه،  اشاره کرد.

یکی دیگر از قابلیت های مهم مایکروسافت ۳۶۵ این است که قابلیت ذخیره تمام  دستگاه‌ها و تنظیمات امنیتی را در یک  فضای ابری امن با مرکز مدیریت Microsoft 365   فراهم آورده است. شما می توانید با دانلود مایکروسافت ۳۶۵ از سرویس آفیس ۳۶۵ که شامل  Word، Excel، PowerPoint و چند سرویس دیگر در حوزه ابزارهای collaboration بهره مند شوید همچنین مایکروسافت ۳۶۵ از ابزارهای Enterprise Mobility  + Security (EMS) و تمامی خدمات ویندوز پشتیبانی می کند. لازم بذکر است که  برای استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های آفیس ۳۶۵ باید اشتراکی که بصورت ماهانه و سالانه توسط مایکروسافت ارائه می شود را خریداری کنید.

مایکروسافت ادج microsoft edge

در پاسخ به سوال مایکروسافت ادج چیست؟  می توان گفت microsoft edge، یک مرورگر وب ارائه شده توسط  مایکروسافت است  که  در سال ۲۰۱۵ برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان و دو سال بعد برای اندروید و آی‌اواس منتشر شد.  نسخه های بعدی این مرورگر شرکت مایکروسافت برای سیستم های عامل های مک و لینوکس هم قابل استفاده است. در سال ۲۰۲۰ هم   نسخه به روز رسانی شده مرورگر اج را  با موتور کرومیوم ارائه شد.  یادداشت برداری و دسترسی آسان به آن، دستیار صوتی جستجو و امکان ایجاد تب های گروهی از قابلیت های مرورگر مایکروسافت اج هستند. با دانلود  مایکروسافت ادج جدید می بینید که نماد این برنامه با «Wave» یا همان موج  مشخص می‌شود. در حالیکه نسخه قدیمی این برنامه با آرم آبی رنگ e نشان داده می‌شد. این مرورگر مایکروسافت هم مانند مرورگر های  گوگل کروم (Google Chrome)و اپرا (Opera)  بر روی کرومیوم Chromium  که پلتفرمی  منبع‌باز است ، ساخته شده است. زمانی که از مرورگر اج استفاده می‌کنید به طور یش‌فرض از موتور جستجو  مایکروسافت یعنی  Bing  استفاده می کنید.

مایکروسافت تو دو microsoft To Do

اپلیکیشن To Do که  در سال ۲۰۱۷  توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد یک  نرم‌افزار شناخته‌شده برای تهیهٔ فهرست وظایف و پیگیری کارها ست. این نرم افزارها در ابتدای تولدش کاربرد چندانی نداشت اما در حال حاضر یک نرم افزار کاربردی برای فهرست‌سازی و نظارت بر انجام کارهاست. به کمک این اپلیکیشن می توانید لیست‌های مختلفی از وظایف و کارهای روزانه خود تعریف کنید و آن ها را بر اساس موضوع مرتب کنید.

نرم افزار اتوماسیون اداری مایکروسافت

erp مخفف  واژه  Enterprise Resource Planning  است که به  معنی برنامه ریزی منابع سازمانی است. erp یک نرم افزار کاربردی برای   برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و خودکار کردن امور است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. این نرم افزار با داشتن ابزارها و امکانات مختلف  می تواند مدیریت زنجیره تامین،  تولید و فروش را تسهیل نماید. این نرم افزار هم اکنون در بیش  از ۱۵۵ کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد و  به بیش از ۴۷ زبان ترجمه شده است.

نرم افزار ERP مایکروسافت

نرم افزار ERP مایکروسافت، یک نرم افزار مدیریت کسب و کار با  فضای کاربری راحت و آسان است که امکان استفاده از آن برای همه افراد فراهم  است. امروزه این نرم افزار برای ساماندهی به  امور سازمانی و کنترل دقیق منابع مالی در بسیاری از  کسب و کارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار دید همه جانبه ای از فرایندهای مختلف کسب و کار به مدیران ارشد میدهد تا بتوانند در  تصمیم گیری های مهم عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین، استفاده از این نرم افزار با یکپارچه کردن اطلاعات مختلف سازمان سبب نظارت دقیق تر بر امور سازمان و بهبود راندمان کاری کارمندان می شود و  نقش مهمی در دستیابی سریعتر به اهداف سازمان دارد.

نرم افزار crm مایکروسافت

مایکروسافت داینامیک  (Microsoft Dynamics CRM) یک نرم‌افزار مدیریتی برای تقویت ارتباط با مشتری است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. این نرم افزار در تمام مراحل کسب و کار از جمله فروش، بازاریابی، برندینگ، تقویت رابطه با مشتری و وفادار سازی مشتریان کاربرد دارد. استفاده این نرم افزار با فراهم کردن امکان مدیریت هوشمند فرآیندهای مختلف کسب و کار، به افزایش میزان فروش و پیشرفت مالی کسب و کار کمک می کند و باعث حفظ اطلاعات مهم سازمان ها می شود.  CRM این  امکان را به شرکت ها میدهد که چارچوب مخصوصی  مبتنی بر NET  را مطابق با نیازهای سازمان سفارش سازی کنند.

این نرم افزار دارای نسخه های متعدد است که قابلیت نصب روی سیستم عامل های ویندوز، اندروید و ios را دارند.  از آنجایی که Crm مایکروسافت یک نرم افزار خارجی است دانلود رایگان نرم افزار crm مایکروسافت فارسی که دارای پوسته زبان فارسی و تقویم شمسی  است در وب سایت های ارائه دهنده نرم‌افزار امکان پذیر است. اما استفاده از تمامی خدمات این نرم افزار نیازمند به پرداخت هزینه و خرید اشتراک است. قیمت نرم افزار crm مایکروسافت بسته به  نسخه  نرم افزار و نحوه شخصی سازی امکانات آن در سازمان متغیر است.

مایکروسافت ترنسلیت

ترجم مایکروسافت (Microsoft Translator) یک سرویس ابری با توانایی ترجمه چند زبان زنده دنیا  است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. این نرم افزار مترجم،  برای سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز ،iOS   و اندروید قابل نصب است. شما با دانلود مایکروسافت ترنسلیتور برای کامپیوتر امی توانید به صورت نامحدود از خدمات ترجمه متن  و سخنرانی از طریق ابر API  بهره مند شوید.  این سرویس ترجمه، از سال ۲۰۱۷، قادر است متون را به ۶۰ زبان و  سخنرانی ها را به ۱۰ زبان زنده جهان ترجمه کند. علاوه بر امکان دانلود مایکروسافت ترنسلیتور برای کامپیوتر می توان این نرم افزار را روی سیستم عامل های اندروید و iOS هم نصب کرد.

مایکروسافت هایپرلپس

مایکروسافت هایپرلپس یک برنامه کاربردی برای تنظیم دلخواه سرعت پخش ویدیو هاست. این نرم افزار امکان ضبط  ویدیوهای تایم لپس را با گوشی موبایل برای شما فراهم می کند. مایکروسافت هایپرلپس با امکان استفاده آسان و راحت، امکان تنظیم سرعت ویدیو بیا ۱ تا ۳۲ برابر بیش‌تر از سرعت نرمال را برای شما فراهم می کند. با دانلود هایپرلپس مایکروسافت شما می توانید این برنامه را بر روی ویدئوهای موجود در گالری یا با دوربین خود تنظیم کنید و رویدادهای مورد نظرتان را با سرعت دلخواه ضبط کنید. قابلیت گرفتن سلفی‌لپس، امکان اشتراک‌گذاری آسان، فضای کاربری راحت و پشتیبانی از اندروید ۴.۴ یا ۵.۰ از ویژگی های دیگر هایپرلپس مایکروسافت هستند.

 

مایکروسافت اسکیوال سرور microsoft SQL server

SQL در واقع  مخفف عبارت Structured Query Language به معنی « زبان پرس‌وجوی ساختار یافته” است.  این نرم افزار در دهه ۱۹۷۰ منتشر شد برای ذخیره سازی و بازاریابی اطلاعات از یک سیستم واحد یا چند سیستم شرکت کننده در یک شبکه کاربرد دارد. جستارها یا کوئری ها  در SQL توسط یک عبارت تعریفی SELECT اجرا می شوند. این کونری ها به کاربران کمک می کنند تا از سیستم مدیریت دیتابیس برای بهینه سازی و انجام عملیات فیزیکی جهت ایجاد نتیجه دلخواه استفاده کنند. عبارت SELECT داده ها و اطلاعات درخواست شده را از یک یا چند جدول بازیابی می کند. لازم به ذکر است که عبارت  «SELECT استاندارد» بر خلاف عبارتهای «SELECT غیر استاندارد»، تاثیر ماندگاری بر روی دیتابیس ندارد.

برنامه مایکروسافت لنز

مایکروسافت لنز یکی دیگر از نرم افزارهای ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است که امکان اسکن سریع و  تبدیل عکس و فیلم به متن را برای شما فراهم می آورد. دانشجویان و دانش آموزان می توانند با دانلود برنامه مایکروسافت لنز که در دو نسخه اندروید و iOS در دسترس است اسناد کاغذی و یا عکس  تخته وایت برد  خود را به سرعت به یک فایل دیجیتال  تبدیل کنند. از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به امکان دسترسی مجدد به عکس ها، تبدیل عکس به پی دی اف، امکان ذخیره سازی در فضای ابری، اعمال فیلتر و ویرایش آسان عکس ها اشاره کرد. در نسخه های آپدیت شده این نرم افزار امکان اسکن حداکثر صد صفحه و تبدیل آن  به پی دی اف فراهم شده است.

مایکروسافت بیزتاک microsoft biztalk

بیزتاک مایکروسافت یک مجموعه نرم افزاری است که جهت Integration and Connectivity به معنی ارتباط و یکپارچگی در سازمان ارائه شده است. بیزتاک سرور به عنوان یک مجموعه از راه حل های نرم افزاری روی یک سرور سخت افزاری پیاده می شود و  پس از پیکربندی مناسب، سایر سیستم های  درون سازمان هم بخشی از این سیستم یکپارچه خواهند شد.  بدین ترتیب مدیران اجرایی سازمان می توانند قواعد و ضوابط سازمانی را در تمام بخش های سازمان به کمک این مجموعه نرم افزاری پیاده سازی کنند. به کمک بیزتاک مایکروسافت ضمن جلوگیری از آشفتگی در سازمان از بروز خطاهای انسانی کاسته می شود.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت

مایکروسافت شبیه ساز پرواز یک بازی منتشر شده توسط مایکروسافت است که تجربه ای دقیقا شبیه به  پرواز را برای  کاربر به ارمغان می آورد. این بازی محبوب در سال ۲۰۲۰ توسط اکس‌باکس گیم استودیوز و Asobo Studio برای پلت‌فرم‌های ویندوز و اکس‌باکس سری S و X  ساخته شده‌است و دقیقا شبیه ساز پرواز واقعی است.  گیم پلی مایکروسافت فلایت سیمولاتور در واقع یازدهمین نسخه از نرم افزار شبیه ساز پرواز مایکروسافت است که در فضای ابری ارائه شده و فاقد هرگونه مشکل فنی  است.  از دیگر ویژگی های مایکروسافت فلایت سیمولاتور می توان به جلوه های بصری فوق العاده آن و قابلیت شخصی سازی تنظیمات بر اساس نیازهای کاربر اشاره کرد. این بازی  پرطرفدار دارای جنبه آموزشی است و به خاطر شباهت بسیار به فضای واقعی می تواند مانند یک کلاس خلبانی  نکات مورد نیاز برای مسیریابی، نحوه بلند شدن از باند و… را به شما آموزش دهد. تنها ایراد مایکروسافت فلایت سیمولاتور دانلود طولانی مدت صفحات است که ممکن است در برخی اوقات باعث توقف بازی شود.

 

 

مایکروسافت بینگ microsoft bing

bing یا بینگ، یک موتور جستجوگر شبیه گوگل است که توسط شرکت مایکروسافت  در سال ۲۰۰۹ معرفی و ارائه شده است. با وجود اینکه طبق آمارهای منتشر شده  گوگل با داشتن سهم ۹۰ درصدی، محبوب‌ترین موتور جستجو  جهان است اما کاربران به دلیل پیچیدگی من الگوریتم ها از لینک هم استقبال خوبی داشته اند. بعد از گوگل به ترتیب جستجوگرهای  بینگ، بایدو، یاهو و یاندکس در صدر لیست محبوب ترین موتورهای جستجو  قرار دارند.  موتور جستجوی  بینگ (Bing) با داشتن سهم ۸ درصدی و رشد جستجوها تا ۱.۳ میلیارد در ماه،  در حال تبدیل شدن به یک جستجوگر  پرکاربرد است که می تواند حتی با گوگل هم رقابت کند.

نکات مهم در زمان نصب محصولات مایکروسافت چیست؟

نصب درست هر برنامه یا خدمات نرم افزاری برای  برخورداری از تمام مزایا و امکانات آن ضروری است. نصب بسیاری از  نرم افزارهای شرکت مایکروسافت به سادگی و توسط خود کاربران انجام می شود. اما نصب، پیاده سازی و فعال کردن تمام  قابلیت های  برخی از برنامه ها نیازمند به دانش تخصصی در این زمینه است. همچنین، نصب برخی از  نرم افزارها به زیرساخت ها و امکانات متنوعی نیازمند است. به عنوان مثال برای بهره مندی از برخی از خدمات و نرم افزارهای مخصوص  ویندوز روی سیستم عامل اندروید به لانچر مایکروسافت نیاز داریم.

لانچر یا همان Launcher که در زبان فارسی با عنوان راه‌انداز معنی می‌شود؛ زیربنای شخصی سازی در سیستم عامل اندروید است.  لانچر‌ها که معمولا برای صفحه اصلی و کشوی برنامه‌ها به کار می‌روند امکان استفاده از امکانات مختلف نرم افزاری را در سیستم های عامل های مختلف فراهم می کنند به طور مثال مایکروسافت لانچر به شما این امکان را میدهد که در گوشی اندروید خود خدمات مایکروسافت ویندوز را دریافت کنید.

لانچرها در طرح های مختلفی عرضه می شوند.لانچر مایکروسافت بر خلاف بسیاری دیگر از لانچر های اندروید کاملا رایگان است  و برای  بهره‌گیری از تمام امکانات آن نیازی  به پرداخت هزینه نیست. هنگام نصب  بهترین لانچر مایکروسافت برای اولین بار باید مراحل  نصب را باید پشت سر بگذارید. ابتدا می توانید تصویر پس‌زمینه مورد نظر خود را با تصاویر روزانه بینگ تغییر دهید. سپس باید  اپلیکیشن‌هایی که در هوم اسکرین قرار می‌گیرند را مشخص کنید.

آموزش ساخت اکانت مایکروسافت

همانطور که اشاره شد، شرکت مایکروسافت ابزارهای اینترنتی متنوعی را ارائه کرده است که برای انجام امور اداری ،  مدیریت روابط ، سرگرمی ، برنامه ریزی و…. مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از امکانات و ابزارهای منتشر شده توسط مایکروسافت ایجاد حساب مایکروسافت ضروری است. با ساخت حساب مایکروسافت شما  با داشتن یک اکانت می توانید از طیف گسترده ای از خدمات این شرکت بهره مند شوید. برای ایجاد این حساب کاربری  باید به آدرس www.Microsoft.com مراجعه کنید  و  مراحل زیر را دنبال کنید.

  •  ابتدا وارد لینک www.Microsoft.com شده و روی پروفایل که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده باید  روی Create one که  کلیک کنید  و سپس در پنجره‌ی بعدی  آدرس ایمیل یا جیمیل خود را وارد کنید.
  •  حالا در  پنجره جدید  با یکی از پسوندهای Outlook.com یا Hotmail.com و وارد کردن  نام کاربری مدنظرتان روی Next کلیک کنید.
  • در این مرحله با وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن و سپس  اطلاعات شخصی مانند نام، تاریخ تولد و…. پروفایل خود را تکمیل کنید.
  • در مرحله بعدی باید یک رمز عبور با حداقل ۸ کاراکتر متشکل از اعداد و حروف بزرگ و کوچک  برای حساب خود تعریف کنید.
  •  سپس نام و نام خانوادگی یا نام مستعار خود را وارد کنید و Next را فشار دهید.
  •  در  کادر Country/region نام کشور را پیدا و سپس تاریخ تولد خود را به تاریخ  میلادی  وارد کنید.
  •  کد تایید ارسال شده به ایمیلتان را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • درصورتی‌که کد را در صندوق ورودی ایمیل یا جیمیل مشاهده نکردید، پوشه‌ی هرزنامه یا Spam را نیز بررسی کنید یا با کلیک روی دکمه‌ی Try again دوباره امتحان کنید.
  • در این مرحله ممکن است سیستم از شما بخواهد ربات نبودن خود را ثابت کنید؛ بنابراین، Next را فشار دهید و معمای طرح شده را حل کنید. در این مرحله اگر نماد میکروفون را انتخاب کنید، باید صدایی که پخش می شود را در کادر مورد نظر تایپ کنید.
  •  اگر تمایل ندارید سیستمی که با آن وارد شده‌اید، اطلاعات حساب کاربریتان را ذخیره کند، در هر بار با استفاده از Sign Out از حساب کاربری خود خارج شوید

منظور از لایسنس مایکروسافت چیست؟

لایسنس حق قانونی و رسمی استفاده از یک محصول نرم افزاری یا محصول دیجیتال است که  مزایای آن به شرکت ارائه دهنده آن خدمت یا محصول تعلق می گیرد. در واقع، چون  شرکت های سازنده نرم افزار، برای تولید و عرضه محصولات خود  هزینه و انرژی مصرف کرده اند این ابزارها را  به گونه‌ای تدوین می‌کنند که برای استفاده بدون محدودیت نیازمند فعال سازی باشند. فعال سازی این ابزارها با وارد کردن کد لایسنس امکان پذیر خواهد بود.

بنابراین تنها در صورت پرداخت هزینه مربوط به کد لایسنس کاربران  قادر به فعال سازی برنامه و استفاده از تمام امکانات آن  خواهند بود. پرداخت هزینه لایسنس برای استفاده از امکانات هر شرکتی نیازمند به خرید کد لایسنس همان شرکت از منابع معتبر است. بنابراین لایسنس مایکروسافت یعنی کدی که به واسطه آن می توان از خدمات نرم افزاری غیر رایگان  این شرکت بهره مند شد. از آنجایی که  خرید ویندوز اورجینال مایکروسافت لایسنس نقش مهمی در سرعت و سهولت عملکرد ویندوز و همچنین امنیت داده های شما دارد پیشنهاد میکنیم کد مایکروسافت لایسنس را از منابع معتبر خریداری کنید.

 شناخته شده ترین محصولات مایکروسافت کدامند؟

مایکروسافت یکی از سه کسب و کار پر درآمد جهان و شرکت های فناوری معتبر است که محصولات نرم افزاری و سخت افزاری متنوعی را منتشر کرده است. تا به اینجا لیستی از خدمات و نرم افزارهای منتشر شده توسط این شرکت فناور را معرفی کردیم. مایکروسافت نه تنها در بخش خدمات نرم افزاری بلکه در تولید انواع لپ تاپ، تبلت و کنسول بازی هم بسیار قدرتمند ظاهر شده  و بخش بزرگی از بازار فروش  را به خود اختصاص داده است. در ادامه برخی از محصولات شرکت مایکروسافت را معرفی می کنیم.

 لپ تاپ مایکروسافت 

لپ تاپ های مایکروسافت از گران ترین و البته با کیفیت ترین لپ تاپ های جهان به حساب می آیند. لپ تاپ مایکروسافت سرفیس ۱ تا ۶، لپ  تاپ ، انواع  لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۱ تا ۳ ،  انواع لپ تاپ  سرفیس استودیو ۱ و ۲ و سرفیس لپ تاپ مایکروسافت گو ۱ تا ۳ و SE   همگی در دسته لپ های شرکت مایکروسافت جای دارند. این لپ ها با برخورداری از طراحی زیبا و کاربر پسند، بدنه مقاوم، پردازنده قدرتمند و نمایشگر با کیفیت از حرفه ای ترین لپ های عرضه شده جهان هستند.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ دستگاهی کارآمد با ظاهر مینیمال و پردازنده اینتل ۱۲ است.  این لپ تاپ در شش نسخه عرضه شده است که نسخه های پنجم و ششم آن  دارای نمایشگرهای  ۱۳.۵ و ۱۵ اینچ هستند. همچنین لپ تاپ های این سری دارای پردازنده های مدل Core i5-1230U و Core i7-1250U هستند که گستره کارایی دستگاه  را تا حد زیادی  افزایش می‌دهند. کیفیت ساخت بالا، رنگ های جذاب و چشم نواز، رزولوشن بالا و طراحی ساده و شیک از دیگر ویژگی های سرفیس لپ تاپ مایکروسافت هستند.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک

مایکروسافت سرفیس بوک، دارای  دو پردازنده ی core i7 و core i5 و یک  پردازنده ی گرافیکی مجزا است. این لپ تاپ دارای طراحی  شیک و جذاب با بدنه منیزیمی، صفحه کلید بی صدا و بزرگ و صفحه نمایش با کیفیت است. مایکروسافت سرفیس بوک دارای حافظه‌ی رم: ۸GB DDR3 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی ۲۵۶GB SSD است و  فضای زیادی را برای ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل و دوربین دوم پنج مگاپیکسلی و رزولوشن ۲۰۰۰× ۳۰۰۰ پیکسلی از دیگر ویژگی های این لپ تاپ ویندوزی با کیفیت هستند.

مایکروسافت

شناخته شده ترین محصولات مایکروسافت کدامند؟

تبلت مایکروسافت

انواع تبلت مایکروسافت دارای کیفیت ساخت بالا، طراحی ایده آل و عملکرد  فنی حرفه ای هستند. تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۵ ، سرفیس پرو ۶ ، سرفیس پرو ۷ ، سرفیس پرو ۷ پلاس، سرفیس پرو ۸، سرفیس پرو ۹، سرفیس پرو ۱۰، سرفیس پرو X، سرفیس گو ۱، سرفیس گو ۲، سرفیس گو ۳ و… از مدل های اصلی تبلت مایکروسافت هستند که هر یک دارای ویژگی ها و مشخصات فنی خاص خود هستند.

تبلت مایکروسافت سرفیس 

انواع تبلت مایکروسافت تحت برند (surface) در مدل های بسیار متنوع توسط این شرکت عرضه می شوند‌ تبلت های سرفیس جز با کیفیت ترین و گران قیمت‌ترین تبلت‌ها در دنیا هستند و اصلی ترین رقیب برای آیپدهای اپل به حساب می آیند.  بسیاری از انواع تبلت مایکروسافت سرفیس قابلیت تبدیل شدن به لپ تاپ را دارند. وزن سبک و طراحی نازک و شیک ، برخورداری از  رابط‌های کاربری و  پیروی از فرمان‌های صوتی از مهم ترین ویژگی های تبلت های سرفیس هستند. همچنین عملکرد از طریق کیبورد یا صفحه نمایش لمسی از دیگر ویژگی های تبلت مایکروسافت است.

نوت بوک مایکروسافت

سرفیس بوک ها در واقع از قوی‌ترین انواع سرفیس به شمار می‌روند. سرفیس‌هایی که پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی دارند که از قابلیت جدا شدن از کیبورد هم برخوردارند. سرفیس بوک، از نظر طراحی بسیار شیک و کاربر پسند است و امکان جدا شدن و اتصال برعکس نمایشگر، آن را به یک دستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده است. سرفیس بوک دارای پردازنده قدرتمندی است که می تواند گیمرها و کاربرانی که کارهای گرافیکی سنگین دارند را  راضی کند. رزولوشن بالا ، طراحی ظریف و شیک و باطری قدرتمند از دیگر مزایای این محصول هستند.

کیبورد مایکروسافت

شرکت مایکروسافت علاوه بر تولید محصولات نرم افزاری و انواع لپ تاپ و تبلت بسیاری از لوازم جانبی کامپیوتر را هم تولید می کند. کیبورد مایکروسافت یکی از لوازم جانبی کامپیوتر عرضه شده توسط این شرکت است که در مدل های مختلف تولید و عرضه شده است.  کیبوردهای مایکروسافت از دوام و ماندگاری و طراحی قدرتمندی برخوردارند ‌واز نظر کیفی جز محبوب ترین انواع کیبورد به حساب می آیند. برخورداری از میانبر های مغفول و به اندازه، کلید های لمسی و بدون صدا (کیفیت یالا و استانداردی کلیدها)، ضد آب بودن ، راه اندازی بدون نرم افزار یا درایور و دوام بالا از ویژگی های اصلی کیبورد مایکروسافت هستند.

موس مایکروسافت

موس مایکروسافت یکی از محصولات این شرکت است که از قابلیت (blue track) بهره می برد که مختص شرکت مایکروسافت است. این فنّاوری از نور آبی استفاده می کند که حساسیت بالایی دارد و می تواند ۱۰۰۰ نقطه در ثانیه را شناسایی کند.  استفاده از این فناوری باعث می شود این موس یا سرعت قابل توجهی بتواند روی هر سطحی چه هموار چه ناهموار به راحتی کار کند. سرعت حرکت  ماوس  مایکروسافت (۳۲۰۰DPI) و سرعت تشخیص آن  (۱۲۰۰ frames) در ثانیه است که در نوع خود منحصر به فرد است. همچنین  سرعت شناسایی این موس معادل  (۷۶۲mm) یا (۳۰ in) در ثانیه است.

از دیگر ویژگی های قابل ذکر موس مایکروسافت می توان به باتری قدرتمند آن اشاره کرد که  تا ۶ ماه کارکرد معمولی پاسخگوی شماست. اسکرول موس مایکروسافت تاچ است و قابلیت حرکت در چهار جهت چپ،راست،بالا،پایین را دارد. آید ماوس با بلوتوث با دستگاه ارتباط برقرار می کند و پورتی از دستگاه شما اشغال نمی کند این امر برای دستگاه های امروزی که تعداد پورت کمتری دارند یک  مزیت محسوب میشود.

ابزار بازی XBOX

در حال حاضر کنسول های بازی ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس که از محصولات شرکت مایکروسافت هستند در میان گیمرها از محبوبیت زیادی برخوردارند. از دلایل محبوبیت این  کنسول‌های xbox می‌توان به سرویس‌‌های اشتراکی مقرون به‌صرفه، امکان مشاهده و تغییر حجم و فرمت انواع  فیلم و عکس و قابلیت اجرای بازی های قدیمی تر اشاره کرد.  صرفه نظر از قیمت ایکس باکس مایکروسافت باید گفت سرویس گیم از مزیت های رقابتی این شرکت به حساب می آید با فعالسازی این سرویس اگر به نسخه Ultimate  دسترسی داشته باشید به Cloud Gaming ایکس باکس هم دسترسی خواهید داشت که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بدون نیاز به  دانلود دیتای بازی تنها با اتصال به اینترنت بازی را با کیفیت بالا انجام دهید. کنسول بازی  نسل نهمی مایکروسافت از فناوری FPS Boost پشتیبانی می کند که با افزایش نرخ فریم بازی به اجرای روان تر و با کیفیت تر بازی کمک می کند.

بیشترین درآمد شرکت مایکروسافت از چه طریقی است؟

طبق گزارش های مالی منتشر شده از سوی این شرکت در طول دهه گذشته، درآمد مایکروسافت بیش از دو برابر شده است، بخش مهمی از این رشد درآمد  مربوط به زیرساخت ابری هوشمند مایکروسافت است. سود خالص مایکروسافت در سال در سه ماهه کاری سال ۲۰۲۴ مبلغ ۲۱/۹ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین، طبق آمار منتشر شده درآمد مایکروسافت در فصل اول سال مالی ۲۰۲۳ معادل  ۵۰٫۱۲ میلیارد دلار بوده است. انتظار می‌رود  درآمد این شرکت در سه ماه اول سال  با افزایش ۱۶ درصدی، به ۶۱.۱ میلیارد دلار برسد.

همچنین از آنجایی این شرکت در حال توسعه طیف وسیعی از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی خود است، پیش بینی می شود درآمد این شرکت تا سال ۲۰۲۷ از مرز صد میلیارد دلار هم بگذرد. این رشد درآمد علاوه بر افزایش ارزش سهام مربوط به رشد مداوم کسب و کار ابری این شرکت هم هست. بعلاوه، ارزش سهام مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اخیر به ازای هر سهم ۲٫۳۵ دلار بوده است که از مقدار پیش بینی شده هم بیشتر است.  ارزش سهام مایکروسافت  در سال ۲۰۲۳  تحت تاثیر سرمایه‌گذاری این شرکت در سازنده چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی تقریبا ۵۷ درصد افزایش یافت. با شروع  سال ۲۰۲۴ هم ارزش مایکروسافت  حدود سه درصد رشد کرده است.

بهترین روش آموزش دوره های مایکروسافت چیست؟

همانطور که اشاره شد شرکت مایکروسافت خدمات و محصولات متنوعی را می دهد. برای استفاده از خدمات و نرم افزارهای منتشر شده مایکروسافت یادگیری نحوه نصب و کاربرد آن ها ضروری است. همچنین چون استفاده از  برخی خدمات مایکروسافت نیاز به دانش تخصصی دارد افراد مسلط به این نرم افزار ها می توانند از این طریق کسب درآمد کنند. لذا افراد مختلف برای یادگیری این مهارت ها در دوره های آموزشی مایکروسافت شرکت می کنند.  افراد علاقه مند به شرکت در دوره مایکروسافت می توانند هم از طریق  دوره های فنی حرفه ای آموزش مایکروسافت و هم دوره های آنلاین ارائه شده توسط سایت های معتبر مانند سایت فرادرس و… این مباحث را فرا بگیرند.

بهترین روش آموزش دوره های مایکروسافت چیست؟

 سوالات متداول پیرامون شرکت مایکروسافت 

در ادامه به پاسخ  چند سوال متداول پیرامون شرکت مایکروسافت می پردازیم.

مایکروسافت چقدر درآمد دارد ؟ 

مایکروسافت در حال حاضر یکی از سه کسب و کار پر درآمد جهان است و در آمد آن در حال حاضر به بیش از ۶۰ میلیون دلار می رسد.

جدیدترین محصول عرضه شده توسط شرکت مایکروسافت چیست ؟ 

یکی از فناوری های جدید شرکت مایکروسافت، Windows Holographic که است که بیشتر با نام   HoloLens شناخته میشود. این فناوری اکنون در قالب هدست های هولولنز وارد بازار شده است.

اصلی ترین رقیب شرکت مایکروسافت چه شرکتی است ؟

اصلی ترین رقیب شرکت مایکروسافت  شرکت های بزرگ گوگل و اپل است.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی پیرامون تاریخچه و فعالیت های شرکت بزرگ مایکروسافت ارائه شد. این شرکت چند ملیتی – آمریکایی یک شرکت فناور در زمینه تولید انواع نرم افزار، ارائه خدمات و صدور مجوز ، تولید لپ تاپ و لوازم جانبی است.  خدمات مایکروسافت به اندازه ای گستره اند که هر فردی در طول زندگی خود حداقل یکبار  از آن ها برای انجام کارهایش استفاده کرده است. معروف ترین محصولات این شرکت  شامل مجموعه‌  نرم افزاری آفیس، سیستم عامل ویندوز، مرورگرهای وب، فضای ابری، سیستم های مدیریت بیزینس، انواع لپ تاپ و نوت بوک مایکروسافت، انواع لوازم جانبی کامپیوتر و کنسول بازی و…. هستند. این شرکت فناور که توسط بیل گیتس و پنل آلن  در سال ۱۹۷۵ بنیان گذاری شده است هم اکنون یکی از پردرآمدترین شرکت های جهان است و ارزش سهام آن به بیش از  ۶۰ میلیارد دلار می رسد. این شرکت بزرگ در سال های فعالیت خود پیوسته در حال پیشرفت بوده است و هم اکنون از رقیبان اصلی گوگل و اپل به حساب می آید.

تیم تحریریه لینکو

تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان می‌پردازد. اعضای تیم تحریریه لینکو با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌های گسترده در زمینه‌های مختلف، مقالات، راهنماها، و محتواهای تخصصی را ایجاد می‌کنند تا مخاطبان را در موضوعات متنوعی چون فناوری، علوم، سفر، آموزش، بهداشت، و موارد دیگر توانمند کنند. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است.

مطالب پیشنهادی

+ هیچ نظری وجود ندارد

خودتان را اضافه کنید