زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر به تازگی بازی ماینکرفت را شروع کرده‌اید، این راهنما می‌تواند به شما در یادگیری Survival Mode کمک کند. هدف ما این است که به تازه‌کارها و علاقه‌مندان به این بازی کمک کنیم تا مهارت‌های خود را تقویت کرده و یاد بگیرند چگونه ماینکرفت را شروع کنند و سرگرم شوند. اما قبل از هر چیز، بیایید بررسی کنیم که Survival Mode در Minecraft چیست!

Survival Mode در ماینکرفت چیست؟

مود اصلی بازی ماینکرفت، Survival Mode یا مود بقا نام دارد که در آن پلیرها باید منابع جمع‌آوری کنند، سازه‌ بسازند، گرسنه نشوند، با Mobها بجنگند و بیشتر کاوش کنند تا زنده بمانند و بازی را به پایان برسانند. در Survival Mode، پلیر باید با تغییر محیط اطراف، از جمله ساخت و ساز برای برآورده‌کردن نیازهای خود و مراقبت از نوار سلامت و گرسنگی، تلاش کند تا زنده بماند. بسته به سطح سختی بازی که پلیر انتخاب می‌کند، ممکن است خطر تخلیه نوار گرسنگی یا تهدیدات جانی وجود داشته باشد. هدف اصلی Survival Mode زنده‌ماندن است. بدون جمع‌آوری منابع ضروری، انجام این کار برای مدت طولانی دشوار خواهد بود.

 

۱۰ تکنیک ضروری برای Survival Mode در ماینکرفت

برای Survival Mode، باید ابتدا به اینترنت متصل شوید تا فایل‌های بازی را دانلود کنید. پس از این مرحله، می‌توانید به‌صورت آنلاین یا آفلاین بازی را ادامه دهید.

دنیای جدید ماینکرفت

پس از اینکه به‌ طور تصادفی در یک دنیای جدید ظاهر شدید، باید با کسب تجربه، جمع‌آوری مواد، ساخت پناهگاه و مبارزه با Mobها تلاش کنید تا زنده بمانید. دنیای جدیدی که به آن وارد می‌شوید به‌ طور تصادفی انتخاب می‌شود و وقتی بمیرید، دوباره به همان مکان برمی‌گردید، بنابراین مهم است که مکان را به خاطر بسپارید. برای این کار می‌توانید دکمه F۳ روی کیبورد خود را فشار دهید، اگرچه این گزینه ممکن است در برخی کامپیوترها کار نکند؛ همچنین می‌توانید این ویژگی را در صفحه Create World فعال کنید.

حفاری ایمن

۱۰ تکنیک ضروری برای Survival Mode در ماینکرفت

با این ۱۰ تکنیک در ماینکرفت، حفاری یا جستجوی معدن در زیرزمین می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین باید با احتیاط عمل کرده تا درون گودال‌ها نیفتید یا با گدازه (lava) برخورد نکنید. شکستن بلوک زیر پای شما می‌تواند باعث سقوط شما در گودال یا استخر گدازه شود. برای جلوگیری از این مشکلات، معادن پله‌ای بسیار مفید هستند زیرا نیازی به حفاری مستقیم به پایین ندارند. همچنین برای متوقف‌کردن سریع جریان گدازه، می‌توانید از Cobblestone استفاده کنید.

ساخت میز کار (Crafting Table)

برای ساختن یک Crafting Table، ابتدا باید دنبال درختان بگردید و کُنده‌های چوب (Logs) را جمع‌آوری کنید. این کار را با کلیک و نگه‌داشتن دکمه چپ ماوس روی بلوک چوبی انجام دهید تا بلوک بشکند و به آیتم چوبی تبدیل شود. اگر در نزدیکی شما درختی وجود ندارد، کافی است کمی حرکت کنید تا درختان بیشتری پیدا کنید. برای تبدیل چوب به الوار (Wood Planks)، بلوک‌های چوبی را به Inventory خود بکشید. روی Xbox با دکمه Y، روی PC با دکمه E و روی PlayStation با دکمه Triangle این کار را انجام دهید و سپس آن‌ها را در اندازه ۲×۲ کار قرار دهید. با قراردادن یک الوار در هر خانه از این شبکه و کشیدن Crafting Table به سمت راست فلش در Inventory، می‌توانید یک Crafting Table بسازید.

 

جمع‌آوری منابع و تغییر شکل زمین

بعد از اینکه یک Crafting Table ساختید، می‌توانید ابزارها و آیتم‌های مختلفی بسازید که به شما امکان جمع‌آوری منابع و تغییر شکل محیط را از طریق معدن‌کاوی و خلاقیت می‌دهد. ابتدا به یک Pickaxe چوبی نیاز دارید که می‌توانید با استفاده از چوب آن را بسازید و برای استخراج سنگ استفاده کنید. با استفاده از Cobblestone نیز می‌توانید ابزارهای سنگی دیگری بسازید. همچنین حتماً ذغال‌هایی که در مسیرتان پیدا می‌کنید را جمع‌آوری کنید.

پناهگاه برای اولین شب

برای اولین شبتان، نیاز به یک پناهگاه دارید. بسیاری از پلیرها ترجیح می‌دهند ستون‌هایی بسازند یا به‌ سادگی یک حفره در کوه ایجاد کنند. هر انتخابی که داشته باشید، همیشه به یاد داشته باشید که مشعل‌هایی با خود بیاورید تا پناهگاهتان را روشن کنید، زیرا در غیر این صورت Mobها می‌توانند داخل پناهگاه شما بیایند. همچنین توجه داشته باشید که خروج از پناهگاه در شب، به‌ویژه در اولین شب، ایمن نیست.

مهار گرسنگی

افزایش گرسنگی به تنظیمات سطح دشواری و تعداد Mobها بستگی دارد. بنابراین برای هر سطح دشواری بالاتر از Peaceful، باید به‌طور فوری منبع غذایی پایدار، شمشیر و زره تهیه کنید تا بتوانید به‌طور مؤثر در برابر Mobها که در شب یا مناطق تاریک ظاهر می‌شوند از خود محافظت کنید.

کشتن Mobs خصمانه

در ماینکرفت باید با ماب‌های مختلفی رو‌برو شوید

ماب‌های ( Mobs ) ماینکرفت

در ماینکرفت، Mob ها نام هیولاهایی است که بیشتر در شب یا مکان‌های تاریک مانند خانه شما ظاهر می‌شوند. هیولاهایی که در طول روز به‌ وجود می‌آیند باید کشته شوند تا بتوانید آیتم‌های غذایی که می‌اندازند را جمع‌آوری کنید. این غذاها را می‌توانید در Furnace بپزید که یکی از آیتم‌های ضروری برای نگهداری است.

یافتن ذغال

برای شروع موفق و امیدوارکننده در Survival Mode در ماینکرفت، باید ذغال و پناهگاه پیدا کنید. هرچند ممکن است شب‌های اول خود را بدون ذغال سپری کنید، اما به‌زودی متوجه خواهید شد که این منبع بسیار مهم است و به شما در کارهایی مانند ذوب‌کردن آهن و پخت غذا کمک می‌کند. یافتن مقدار کافی ذغال به شما کمک می‌کند تا شب‌ها را راحت‌تر سپری کنید، بنابراین تا جایی که می‌توانید آن را جمع‌آوری کنید.

جستجو برای سنگ

جستجو برای یافتن سنگ یکی از مراحل مهم در شروع بازی ماینکرفت است. شما می‌توانید با استفاده از یک Pickaxe چوبی، به‌راحتی حداقل ۱۰ بلوک cobblestone استخراج کنید. سپس با استفاده از cobblestone می‌توانید یک شمشیر سنگی و یک Pickaxe سنگی بسازید. بعد از این مراحل، می‌توانید به جستجوی غذا بپردازید و مطمئن شوید که تمام غذایی که پیدا می‌کنید را جمع‌آوری کنید.

 

اکتشاف دنیای ماینکرفت

در این مرحله، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در دنیای ماینکرفت چه کاری انجام دهید. بعد از ساخت سازه‌های فوق‌العاده، می‌توانید به جستجو در دنیای ماینکرفت بپردازید یا در یک نقطه مرکزی پناهگاهی برای خود بسازید. همچنین ممکن است بخواهید شانس خود را در عبور از End World امتحان کنید، جایی که می‌توانید این دنیای تقریباً بی‌نهایت را کاوش کنید. با این کار می‌توانید از End City بازدید کنید، منابع جمع‌آوری کنید یا با فشردن L روی کیبورد در Minecraft Java چالش‌ها را کامل کنید.

تیم تحریریه لینکو

تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان می‌پردازد. اعضای تیم تحریریه لینکو با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌های گسترده در زمینه‌های مختلف، مقالات، راهنماها، و محتواهای تخصصی را ایجاد می‌کنند تا مخاطبان را در موضوعات متنوعی چون فناوری، علوم، سفر، آموزش، بهداشت، و موارد دیگر توانمند کنند. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است.

مطالب پیشنهادی

+ هیچ نظری وجود ندارد

خودتان را اضافه کنید