زمان مطالعه: 6 دقیقه

دنیای کارت‌های گرافیک به سرعت در حال تغییر است، و هر روز به نوعی کارت‌های جدیدی با امکانات و عملکرد بهتر به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب بهترین کارت گرافیک برای رفع نیازهای خود در زمینه‌های گیمینگ و ماینینگ می‌تواند در میان این همه مدل با مشخصات مختلف انتخابی سخت باشد. در این مقاله، ما سعی داریم به شما در انتخاب بهترین کارت گرافیک بر اساس نیازهای شما در زمینه‌های گیمینگ و ماینینگ کمک کنیم.

شما ممکن است به دنبال یک کارت گرافیک عالی برای بازی‌های ویدیویی با کیفیت بالا باشید یا به عنوان یک ماینر به دنبال کارت گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال باشید. با توجه به نوع کاربردی که از کارت گرافیک خود انتظار دارید، شما می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور مثال، اگر شما یک گیمر حرفه‌ای نیستید و یا به تدوین ویدیوها به صورت حرفه‌ای نمی‌پردازید، نیازی نیست که کارت گرافیکی را تهیه کنید که پسوند Ti جلوی اسم مدل آن حک شده باشد.

ما در این مقاله از لینکو مگ در زمینه‌های مختلف پرکاربرد نظیر گیمینگ و ماینینگ بهترین کارت‌های گرافیک های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه مقاله، به بهترین کارت‌های گرافیک گیمینگ و ماینینگ در چند رده قیمتی خاص می‌پردازیم با ما همراه باشید.

بهترین کارت گرافیک گیمینگ

بهترین کارت گرافیک گیمینگ

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای تجربه‌ی بازی اصلاً و ابداً کاری آسان نیست. بازار کارت‌های گرافیک پر از محصولات متنوعی است، هر یک با ویژگی‌ها و امکانات جذاب و منحصر به فرد خود میتوانند انتخابی مناسب باشند. در ادامه، ما بر اساس رده‌های قیمتی مختلف، چند مورد از بهترین کارت‌های گرافیک برای تجربه‌ی بازی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین کارت گرافیک گیمینگ تا ۲۰۰ میلیون تومان

از بهترین و محبوب ترین کارت گرافیک های گیمینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱. کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 4090 Master

کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 4090 Master

سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۲۱ گیگابیت بر ثانیه
حداقل منبع تغذیه مورد نیاز ۱۰۰۰ وات
نسخه OpenGL 4.6
رزولوشن تصویر تا ۸K UHD (7680 x 4320)
فضای نصب مورد نیاز چهار اسلات
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
تعداد پورت HDMI دو عدد
باس رابط ۳۸۴ بیت
نوع حافظه GDDR6X

کارت گرافیک AORUS GeForce RTX 4090 Master با سرعت حافظه بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد، یک گزینه عالی برای گیمینگ حرفه‌ای است. این کارت گرافیک به شما امکان تجربه بازی‌های با کیفیت بالا و رزولوشن ۸K را می‌دهد. برای استفاده از این کارت گرافیک، نیاز به یک منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی دارید و برای اتصال دستگاه‌های مختلف، پورت‌های DisplayPort و HDMI در اختیار شما قرار دارد. همچنین، با بیت‌بندی باس رابط ۳۸۴ و نوع حافظه‌ی GDDR6X، این کارت گرافیک عملکرد بسیار عالی را ارائه می‌دهد و تجربه‌ی بازی‌های شگفت‌انگیزی را برای شما فراهم می‌کند

۲. کارت گرافیک ایسوس مدل ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB

ویژگی مشخصات
سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۲۱ گیگابیت بر ثانیه
حداقل منبع تغذیه مورد نیاز ۱۰۰۰ وات
نسخه OpenGL 4.6
رزولوشن تصویر تا ۸K UHD (7680 x 4320)
فضای نصب مورد نیاز چهار اسلات
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
تعداد پورت HDMI دو عدد
باس رابط ۳۸۴ بیت
نوع حافظه GDDR6X

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمینگ حرفه‌ای است. با سرعت حافظه ۲۱ گیگابیت بر ثانیه و ویژگی‌های بسیار قدرتمند، این کارت گرافیک به شما امکان تجربه بازی‌های با کیفیت بالا و رزولوشن ۸K را می‌دهد. برای استفاده از این کارت گرافیک، نیاز به یک منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی دارید و پورت‌های DisplayPort و HDMI برای اتصال دستگاه‌های مختلف در اختیار شما قرار دارد. همچنین، با بیت‌بندی باس رابط ۳۸۴ و نوع حافظه‌ی GDDR6X، این کارت گرافیک اجرای بازی‌های حرفه‌ای و تجربه‌ی گیمینگ فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.

بهترین کارت گرافیک بازی و گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان

اگر قصد خرید کارت گرافیک گیمینگ تا بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان را دارید ما به شما موارد زیر رو پیشنهاد میکنیم؛

۱. کارت گرافیک MSI GeForce RTX™ ۳۰۹۰ GAMING X TRIO 24G

کارت گرافیک MSI GeForce RTX™ ۳۰۹۰ GAMING X TRIO 24G

HDMI یک عدد
سرعت حافظه (مگاهرتز) ۱۷۸۵ مگاهرتز
سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه
رزولوشن تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰
نسخه DirectX 12
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
نوع حافظه GDDR6X

کارت گرافیک MSI GeForce RTX™ ۳۰۹۰ GAMING X TRIO 24G با سرعت حافظه بالا و ویژگی‌های قدرتمند، یک گزینه عالی برای تجربه بازی‌های با کیفیت بالا و رزولوشن ۸K است. این کارت گرافیک دارای یک پورت HDMI و سه پورت DisplayPort برای اتصال دستگاه‌های مختلف است. همچنین، با نوع حافظه‌ی GDDR6X، این کارت گرافیک عملکرد بسیار عالی را ارائه می‌دهد و تجربه‌ی بازی‌های با کیفیت را برای شما بهبود می‌بخشد. از نظر رزولوشن تصویر نیز، توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن ۷۶۸۰×۴۳۲۰ را داراست.

۲. کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX™ ۴۰۸۰ ۱۶GB GDDR6X White OC

کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX™ ۴۰۸۰ ۱۶GB GDDR6X White OC

سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۲۲.۴ گیگابیت بر ثانیه
خنک‌ کننده ۳ فن با تکنولوژی Axial
رزولوشن تصویر تا ۸K (7680 x 4320)
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
تعداد پورت HDMI دو عدد
نوع حافظه GDDR6X

کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX™ ۴۰۸۰ ۱۶GB GDDR6X White OC از سری کارت‌های گرافیک ایسوس ROG Strix است و با سرعت حافظه بالا و خنک‌کننده‌ای با تکنولوژی Axial، توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن بسیار بالا و کیفیت عالی را دارد. این کارت گرافیک دارای سه پورت DisplayPort و دو پورت HDMI برای اتصال دستگاه‌های مختلف است. با نوع حافظه‌ی GDDR6X و سرعت حافظه ۲۲.۴ گیگابیت بر ثانیه، تجربه‌ی بازی‌های با کیفیت و رزولوشن بالا را برای شما بهبود می‌بخشد. این کارت گرافیک مناسب برای علاقه‌مندان به گیمینگ حرفه‌ای است.

بهترین کارت گرافیک برای گیم تا ۵۰ میلیون تومان

در زیر میتواند با بهترین کارت های گرافیک گیمینگ تا ۵۰ میلیون آشنا شوید.

۱. کارت گرافیک GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR

کارت گرافیک GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR

سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۱۹ گیگابیت بر ثانیه
رزولوشن تصویر ۴۳۲۰×۷۶۸۰
نسخه DirectX 12
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
تعداد پورت HDMI یک عدد
درگاه‌های ارتباطی HDMI
نوع حافظه GDDR6X

کارت گرافیک GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR با سرعت حافظه ۱۹ گیگابیت بر ثانیه و ویژگی‌های عالی، یک گزینه عالی برای تجربه بازی‌های با کیفیت و رزولوشن بالا است. این کارت گرافیک دارای سه پورت DisplayPort و یک پورت HDMI برای اتصال دستگاه‌های مختلف است. با نوع حافظه‌ی GDDR6X و نسخه DirectX 12، تجربه‌ی گیمینگ با کیفیت را برای شما بهبود می‌بخشد. از نظر رزولوشن تصویر نیز، این کارت گرافیک توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن ۴۳۲۰×۷۶۸۰ را دارد.

۲. کارت گرافیک Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition

کارت گرافیک Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition

مقدار حافظه ۱۶
خنک‌ کننده ۳ عدد فن دارد
رزولوشن تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰
فضای نصب مورد نیاز دو اسلات
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
تعداد پورت HDMI یک عدد
نوع حافظه GDDR6

کارت گرافیک Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition با مقدار حافظه ۱۶ گیگابایت و سه عدد فن به عنوان خنک‌کننده، یک کارت گرافیک قدرتمند برای تجربه بازی‌های با کیفیت و رزولوشن بالا است. این کارت گرافیک دارای سه پورت DisplayPort و یک پورت HDMI برای اتصال دستگاه‌های مختلف است. همچنین، با نوع حافظه‌ی GDDR6 و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن ۷۶۸۰×۴۳۲۰، این کارت گرافیک مناسب برای علاقه‌مندان به گیمینگ حرفه‌ای و تجربه‌ی بازی‌های با کیفیت است. توجه داشته باشید که این کارت گرافیک نیاز به دو اسلات فضای نصب دارد.

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ و استخراج تا ۵۰ میلیوم تومان

اگر به دنبال خرید کارت گرافیک مناسب برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال هستید، نیاز است که در انتخاب خود دقت کنید. استخراج ارزهای دیجیتال فرایندی است که فشار زیادی به تجهیزات سخت‌افزاری وارد می‌کند و نیاز به کارت‌های گرافیک قوی با توانایی بالا در محاسبات ریاضی دارد. در ادامه، چند کارت گرافیک مناسب برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال معرفی می‌شوند که میتوانند برای این کارت مناسب باشند.

در انتخاب کارت گرافیک برای ماینینگ، نیاز است که عواملی از قبیل نوع تراشه، سرعت حافظه، تعداد پورت‌ها، و قابلیت اتصال به تعداد مانیتورها مورد توجه قرار گیرد. همچنین، حافظه مخصوص کارت‌های گرافیک ماینینگ می‌بایست حداقل چهار گیگابایت باشد. این مدل‌های کارت گرافیک به دلیل توانایی‌های محاسباتی بالا و قدرت در ماینینگ برخی از ارزهای دیجیتال، به عنوان گزینه‌های مناسب معرفی می‌شوند. همچنین، مصرف انرژی پایین تر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هزینه‌های انرژی به حداقل رسیده و سودآوری افزایش یابد.

۱. کارت گرافیک GEFORCE RTX 3060 TI DUAL 8GB

کارت گرافیک GEFORCE RTX 3060 TI DUAL 8GB

تعداد مانیتور قابل اتصال چهار عدد
سازنده تراشه NVIDIA
نوع حافظه GDDR6
سازنده حافظه Asus
تعداد پورت HDMI دو عدد
تعداد پورت DisplayPort سه عدد
فضای نصب مورد نیاز دو اسلات
رزولوشن تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰
سرعت حافظه (گیگابیت بر ثانیه) ۱۴ گیگابیت بر ثانیه
مقدار حافظه ۸ گیگابایت

کارت گرافیک GEFORCE RTX 3060 TI DUAL 8GB از نوع GDDR6 و با تعداد پورت‌های HDMI و DisplayPort مناسب برای اتصال چهار مانیتور است. این کارت گرافیک با سرعت حافظه ۱۴ گیگابیت بر ثانیه و مقدار حافظه ۸ گیگابایت، توانایی انجام عملیات ماینینگ و استخراج رمزارزها را داراست. همچنین، با رزولوشن تصویر بالا، تصاویر با کیفیتی را نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که فضای نصب مورد نیاز این کارت گرافیک دو اسلات است.

۲. کارت گرافیک ۲۰۷۰ SUPER RTX TM 8GB Auros

کارت گرافیک ۲۰۷۰ SUPER RTX TM 8GB Auros

رزولوشن تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰@۶۰Mhz
فضای نصب مورد نیاز دو اسلات
نسخه DirectX 12
تعداد پورت‌های DisplayPort سه عدد
تعداد مانیتور قابل اتصال چهار عدد
تعداد پورت‌های HDMI سه عدد
نوع حافظه GDDR6

کارت گرافیک AORUS 2070 SUPER RTX™ ۸GB یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کارت‌های گرافیک با عملکرد بالا و توانایی مناسب برای بازی و محاسبات گرافیکی هستند. این کارت دارای ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 است و با ویژگی‌هایی نظیر پورت‌های HDMI و DisplayPort، امکان اتصال چندین مانیتور را فراهم می‌کند. همچنین، نسخه DirectX 12 این کارت از امکانات جدید گرافیکی بهره‌برداری می‌کند. این کارت دارای دو اسلات نصب می‌باشد و توانایی پشتیبانی از رزولوشن تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰ را دارد.

تیم تحریریه لینکو

تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان می‌پردازد. اعضای تیم تحریریه لینکو با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌های گسترده در زمینه‌های مختلف، مقالات، راهنماها، و محتواهای تخصصی را ایجاد می‌کنند تا مخاطبان را در موضوعات متنوعی چون فناوری، علوم، سفر، آموزش، بهداشت، و موارد دیگر توانمند کنند. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است.

مطالب پیشنهادی

+ هیچ نظری وجود ندارد

خودتان را اضافه کنید